verktyg
Verktyg för en balanserad arbetsdag

När vi färdigställer våra arbetsuppgifter får vi mer tid över till annat. Till det som är viktigt på riktigt. Här hittar du metoden som många trivs med.

  • Jobba med listor som du kan bocka av ifrån, listorna kan vara digitala eller skrivna av dig på en pappersbit, note-block etc. Appar med to-do-lists hjälper dig att kategorisera. På så sätt kan du enkelt se vad du kan göra när du har 15 minuter över t ex på bussen.

 

  • Skapa listan dagen innan för att markera det definitiva slutet på arbetsdagen och för att reducera stress på morgonen efteråt. Väl förberedd skapar bättre balans under arbetsdagen.

 

  • Arbeta färdigt med den viktigaste punkten. Det ger dig mycket mer än själva resultatet. Att jobba igenom punkten gör att du i inte glömmer bort intentionen med uppgiften samt att du kan känna flow i arbetet och uppleva både kontroll, produktivitet och glädje.

 

Fler fördelar med to-do listan är känslan av överblick och struktur, att du kan lättare kan delegera och att ditt empowerment ökar!